להקת קרקאס חוזרת לישראל

אתמול (11.09.2017) התבשרנו שלהקת הדת' מטאל קרקאס חוזרת להופעה אחת בישראל, 24(!) שנים לאחר ביקורה האחרון כאן בארץ.

קצת על להקת Carcass

להקת קרקאס (גופה) מגיעה אלינו מאנגליה, כאשר אלבומה הראשון Reek Of Putrefaction שוחרר לאוויר העולם בשנת 1988 תחת הלייבל Earache שאחראי לקלאסיקות דת' מטאל רבות של להקות כגון At The Gates, Napalm Death , Bolt Thrower, Massacre, Entombed ועוד. קרקאס החלה כאחת מחלוצות הגריינדקור והייתה הראשונה לנגן את הז'אנר ביחד עם Napalm Death, Terrorizer ו – Repulsion. הליריקה של קרקאס עוסקת ברובה בפתולוגיה, גור (Gore), ניתוחים וכו' ובאה לידי ביטוי בעיקר בשני האלבומים הראשונים אשר היו קיצוניים מאוד, אך מה שהגיע אחריהם העלה את הלהקה רמה אחת מעל.

אפשר לכעוס גם עם מלודיה

בשנת 1991 קיבלנו פנינה בשם Necroticism והוא אלבומה השלישי של קרקאס. הליריקה עסקה פחות או יותר באותם נושאים, המוזיקה עדיין כבדה אבל גילינו ניצוצות של מלודיה שלא הכרנו בקרקאס לפני כן. האלבום מתאפיין בשירים ארוכים יותר, קליטים יותר ומדובר בקלאסיקה של ממש.

שנתיים לאחר מכן קרקאס הטילו את ה"פצצה" האמיתית לעולם בדמות Heartwork. חובבי האולדסקול דת' מטאל עשויים שלא להסכים ויגידו שהאלבומים המוקדמים שלהם הם הטובים ביותר, על טעם וריח כמובן שאין מה להתווכח (למרות שהמטאליסטים מתים על זה), אבל האלבום Heartwork הוא האלבום המוכר ביותר של Carcass וכנראה שהמוצלח ביותר שלהם. אלבום דת' מטאל מושלם לטעמנו שמשלב הכל – מלודיות, אגרסיות, שירים איטיים, שירה איכותית ועוד. כל שיר האלבום הזה הוא להיט וזה מסוג האלבומים שלא משנה מתי מקשיבים לו הוא נותן בראש ואין שיר אחד שאפשר לפסוח עליו. השירים המוכרים ביותר מהאלבום, אלו שבוודאי שמעתם בלי סוף במסיבות מטאל כאלה ואחרות הם No love lust ו- Heartwork עם הקליפ שכיכב בתקופה ההיא ב MTV.

לאחר האלבום הזה קרקאס שחררה אלבום בשם Swansong שהיה בין הראשונים (אוהבים להיות חלוצים) לנגן תת-ז'אנר נוסף שנקרא Death N' Roll והיה גם האחרון של הלהקה לפני פירוקם. האלבום היה קצת קשה לעיכול למעריצי קרקאס שליוו אותם מהתחלה, אבל אחרי כמה שמיעות האלבום הזה מחליק יופי בגרון וגם הוא מכיל לא מעט שירים מעולים. ב Swansong תוכלו למצוא הרבה דת' מטאל עם קצב וגרוב. אלבום נסיעות מושלם!

השיא של קרקאס שבוודאי הביא לחשיפה לא קטנה הגיע כשהם הוזכרו בסדרה "חברים", אז פיבי סיפרה כמה שהיא אוהבת אותם:

קאמבק מהסרטים

בשנת 2007 התבשרנו שהאגדה חוזרת לפעילות וחזרה להופיע. למעשה לא הפסיקה להופיע עד היום ונחשבת לאחת מהלהקות הפעילות מבין ה"ישנות" והספיקה להוציא גם אלבום נוסף בשם Surgical Steel.

 

ב-9 בדצמבר קרקאס תופיע במועדון הבארבי ואין לנו ספק שהמועדון יהיו מפוצץ בזקני השבט שעוד חזו בהופעותיה הקודמות בתחילת שנות ה-90' ובדור הצעיר יותר שלא הספיק. אנחנו נהיה שם וממליצים גם לכם!