להכיר מוזיקה חדשה

כל אוהב מוזיקה מושבע מכיר את תחושת המיצוי שמגיעה לעיתים, שמובילה גם לתחושה של "אני לא מכיר כלום". לא משנה כמה חפרת, הכרת, שמעת, שמעת שוב, מגיע שלב שבו חייבים לחדש. אז איך מחדשים את מלאי הצלילים שלנו?

אנשים מ"הסצינה"

מצחיק ככל שישמע, לכל סגנון מוזיקה יש את סצינת האנשים ומקומות הבילוי הקשורים לסגנון המוזיקה. באופן טבעי אנשים מחפשים להרגיש שייכים, ולהסתובב במקומות שמאגדים עוד אנשים כמוהם. להכיר אנשים ששומעים את המוזיקה שאתה שומע, מעבר לעניין החברתי, הוא פלוס גדול בלהכיר מוזיקה חדשה. דיונים על מוזיקה מובילים להכרות של אמנים חדשים וזה, כמו שכבר אמרנו, מבורך.

להקות דומות ולייבלים

פעם, כשכולם היו אוספים דיסקים ותקליטים, לפני עידן האינטרנט (או לפחות כמו שהוא נראה היום) אחת הדרכים היחידות להכיר עוד להקות הייתה דרך החוברת של האלבום. בחלק מהחוברות היה אפשר למצוא עמוד שמפרסם אלבומים שיצאו באותו הלייבל עם אפשרות למלא פרטים ולהזמין מה שרוצים דרך הדואר, ובחלק מהחוברות היינו מדפדפים עד לעמוד האחרון בכדי לראות למי הודו חברי הלהקה. תתפלאו, אבל דרך התודות והקרדיטים של חברי הלהקות אפשר להכיר המון להקות מעולות. אז היום לא חייבים לעשות את זה, ואני גם לא חושב שהלהקות מרבות לעשות את זה היום, אבל עם עידן האינטרנט אנחנו יכולים להגיע להכל. חיפוש להקות שמוחתמות באותו לייבל של להקה שאנחנו אוהבים, חיפוש להקות דומות דרך אתרים כמו all music או אפילו דרך היוטיוב שמציע לנו קליפים בהתאם לדברים ששמענו או צפינו בהם.

פורומים ובלוגים

כל חובב מוזיקה אמיתי מכיר את המקומות החמים ברשת שבהם מדברים וחופרים על המוזיקה שאוהב. בין אם קבוצות בפייסבוק, פורומים שונים, בלוגים, אתרים, מגזינים וכו'. גם אם אתם לא אוהבים להיות פעילים בשיחות, מספיק שתהיו זבוב על הקיר ותשארו מעודכנים, כך תוכלו להכיר המון אמנים שלא הכרתם ולפעמים אפילו לתת צ'אנס נוסף לכאלה שפסלתם בשלב כלשהו.

לפתוח את האוזניים, ואת הראש!

העצה האחרונה היא עצה בפני עצמה, אך אם לא תיישמו אותה, אף אחד מהמקורות שציינו בכתבה לא יעזור לכם. תשחררו לפעמים את הסנוב מוזיקה שאוחז בכם, לא משנה כמה אתה "שוחים" בז'אנר האהוב עליכם, ולא משנה כמה שנים אתם שומעים את המוזיקה שלכם. הכי חשוב זה לשחרר מפעם לפעם ולדעת לאסוף קצת מידע והמלצות ולבחון אותן בצורה ראויה. תזכרו שבסופו של דבר אתם לא עושים טובה לאף אמן והמוזיקה תורמת לכם בסופו של דבר.