מוות בעולם המוזיקה

 

עולם המוזיקה ידע אמנים נהדרים, פורצי דרך וגבולות, אך גם לא מעט אבדות טראגיות שהשאירו חלל לא רק למשפחות שלהם, אלא גם למעריצים ואנשים שלמעשה לא הכירו אותם באופן אישי. בכתבה הזו בחרנו להתרכז דווקא במקרים הקיצוניים והפחות שכיחים (בכל הנוגע למוות של בני אדם) שהכרנו במהלך השנים.

קורט קוביין

איך אפשר לדבר על מוות טראגי בעולם המוזיקה מבלי להתעכב על קורט קוביין. סולנה האגדי של להקת Nirvana, המזוהה עם גל הגראנג' שנכנס לעולם בסערה, וכך גם חלף ממנו בתחילת שנות התשעים. כל מי שהכיר את קוביין העיד שמאז ומתמיד היה אדם עצוב ומדוכא ואף ניסה להתאבד מס' פעמים לפני מותו. לבסוף ב-5 באפריל 1994 החליט ללכת עד הסוף ולא השאיר מקום "לטעויות" עם ירייה בראשו. נירוונה הייתה הלהקה הראשונה שהצליחה להתפרסם במימדים גדולים מסצינת הגראנג' של סיאטל, ולעד תזכר בזכות המוזיקה שלה, אך לא פחות, בזכות הסולן ומנהיג הלהקה השנוי במחלוקת, קורט קוביין.

Per Yngve Ohlin"Dead" – סולן העבר של להקת Mayhem

Mayhem הנורוורגית היא מחלוצות ז'אנר הבלאק מטאל ומעורבת בלא מעט סיפורים ידועים לשמצה. הסיפור שבו נתמקד הוא לא המוות היחיד שקשור ללהקה הזו, אך מקושר לכמה השערות ואגדות אורבניות שצצו כתוצאה ממנו. Dead הצטרף בתור סולן ללהקה בשנת 1988 והפך את הופעותיה לשנויות במחלוקת ואפלות אף יותר. 3 שנים לאחר מכן, בשנת 1991 נמצא Dead – מת (כמה אירוני) בביתו עם פצע ירי בראשו. מי שמצא אותו היה Euronymous, אשר נרצח בעצמו כשנתיים לאחר המקרה ע"י חבר להקה אחר של מייהם (טלנובלה כבר אמרנו?), וצילם תמונה של חברו אשר הפכה להיות עטיפת הבוטלג –The Dawn of the Black Hearts. חסכנו מאלו מכם שרגישים את התמונה, אך ניתן למצוא אותה בקישר הזה – https://www.metal-archives.com/images/8/0/7/5/8075.jpg?1840

בוב מארלי

בוב מארלי, זמר הרגאיי ואחד האנשים הנערצים ביותר בחייו ובמותו היה דמות ססגונית ומעניינת. מארלי היה חבר בלהקת הוויילרס ולאחר מכן המשיך בקריירת סולו לאחר פירוק הלהקה. בשנת 1977 מארלי אובחן כסובל מסרטן המלנומה בבוהן כף רגלו, אך המקרה החריג ויוצא הדופן בכל הסיפור הזה הוא סירובו של מארלי לקבל עזרה רפואה בשל אמונתו בדת הראסטפארי אשר מלמדת כי גוף האדם צריך להשאר שלם. המוות של בוב מארלי הפתיע את רוב מעריציו מכיוון ששמר את מחלתו בסוד והמשיך להופיע כרגיל. המוות הפתאומי הקשה על מיליוני אנשים להתמודד עם האובדן ולהשלים עם העובדה שלא יחוו יותר את האומנות של זמר הרגאיי המבריק.

ג'ימי הנדריקס

הוירטואוז ואמן הגיטרה המחונן ג'ימי הנדריקס, הוא אחד האנשים החשובים בהסטוריה של הרוקנרול והבלוז. הנדריקס שרף את הבמות בשנות ה-60 עם הופעות פרועות ומלאות ווירטואוזיות, ביניהן נגינה על הגיטרה בעזרת שיניו, הבערת אש על הבמה ועוד. על אף שלא ידע לקרוא תווים, הנדריקס היה ידוע בסגנון מוזיקלי עשיר, מפותח וורסטילי. הקריירה של ג'ימי הנדריקס התפתחה מהר מאוד, אך אליה התלווה השימוש המאסיבי בסמים, על בסיס קבוע. המוות של הנדריקס בשנת 1970 הגיע כתוצאה משימוש בחומרים כאלה ואחרים, אך גם הסתיים בצורה מוזרה. ההנחה לאחר ניתוח הגופה קבעה כי הנדריקס נחנק מהקיא של עצמו.