5 טיפים שישפרו את ההופעה של הלהקה שלכם על הבמה

סולן להקה מרים יד בהופעה

כמה פעמים יצא לך להגיע להופעה של להקה חדשה ולגלות שלמרות שהמוסיקה מצוינת, הם פשוט לא מצליחים להלהיב את הקהל שלהם? ככה עובד העולם הזה. גם חברי הלהקה המוכשרים ביותר לא יצליחו אם הם פשוט יעמדו כמו לולבים על הבמה. זהו עיקרון שחשוב שתדעו ליישם גם בלהקה שלכם. גם אם אתם יושבים יחד מדהים, עבדתם על לחנים מושלמים ובחדר החזרות הביצועים שלכם מפילים לכולם את הלסת – על הבמה, החוקים משתנים. אחרי שעות על שעות של חזרות, כדאי שתדעו גם איך לייצר לפחות קצת מהחומר שממנו רוקסטארים עשויים וללמוד איך להלהיב את הקהל. כדי לעזור לכם להתחיל, אלו כמה צעדים ראשונים.

הכניסו את הפרפורמנס לחזרות

חדר החזרות הוא לא רק המקום לתרגל את הביצועים ואת התיאום ביניכם, אלא גם את האופן בו אתם עומדים על הבמה.

  • אפשר להזמין חברים לחדר החזרות ולהתאמן עליהם.
  • מומלץ לחשוב על דברים מגניבים שאפשר לעשות ביחד במהלך שירים מסוימים או ביניהם.
  • השקיעו מחשבה על האופן בו תציגו את השירים והחברים בלהקה.
  • תנו מקום לסולואים מיוחדים או מחוות אחרות שיעמידו חברים בלהקה במרכז העניינים.

להתגבר על החרדה הראשונית

פחד במה הוא אחד מהפחדים הנפוצים ביותר. מחקרים מסוימים טוענים שהוא נפוץ אפילו יותר מהפחד ממוות. ישנן שיטות לעבוד על עמידה מול קהל, כאשר הדרך הטובה ביותר היא לפרוץ דרכו. זה הזמן לכבות את המוח ולהפסיק לנסות להצליח במה שאתם עושים. ערבו את הקהל, דברו אליהם, ספרו משהו מצחיק. ככול שתהפכו את הקהל לנגיש יותר, הסיטואציה תהיה פחות מאיימת וסביר להניח שגם תוכלו ליהנות הרבה יותר מההופעה.

הכינו אינטרו

כניסה טובה יכולה לפעמים לעשות את כל ההבדל. חישבו על מוסיקת רקע דרמטית שתוכלו להשמיע לפני שתעלו על הבמה. תוכלו למשל להיכנס אל הבמה בהדרגה. המתופף יוכל לשבת ראשון ולהתחיל בסולו תופים ובהדרגה יצטרף הבסיסט, הגיטריסט ובסוף הסולן שייכנס בדיוק לתפקיד השירה שלו אל תוך שיר שפשוט התחיל במהלך הכניסה שלכם.

קחו שיעור מהטובים ביותר

קבעו פגישה לפני או אחרי חזרה וצפו בהופעות חיות של ההרכבים שהכי השפיעו עליכם. סביר להניח שתקבלו כמה רעיונות מעולים שתוכלו לנסות בעצמכם. לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל מחדש.

הכינו את הקרקע

רוצים מתכון בטוח לקפוא על הבמה? פשוט תגיעו לא מוכנים. בעיות בסאונד, סדר שירים לא ברור, ציוד בעייתי וטעויות ביצוע על הבמה הן המתכון המושלם להופעה באנרגיות נמוכות.

  • דרשו בדיקת סאונד רצינית ויסודית שעות לפני ההופעה, כדי שתוכלו להתכונן לכל תרחיש.
  • בדקו את כל הציוד שלכם וודאו שהוא תקין.
  • גיטריסטים – אל תשאירו שום דבר למזל. הצטיידו במפרטים ומיתרים להחלפה ובסוללות לאפקטים.
  • תרגלו שוב ושוב עד שזה מושלם.

והכי חשוב – תיהנו מזה!