כך נקים את הלהקה הראשונה שלנו

להקה

מאוד מהר במהלך לימוד הנגינה על כלי הנגינה שלנו, נרגיש שלא כיף לנו לשחק לבד. יש משהו ביצירה המשותפת שיוצר חברים חדשים ומאפשר לנו להביא לידי ביטוי את כל הכוחות היצירתיים שלנו, והיי, אם זה יביא אתו גם גרופיות, אנחנו לא מתלוננים. אם נרצה באמת לקחת את עצמנו ברצינות וליצור להקה מתפקדת שיוצרת, עושה חזרות ומשיגה הופעות, חשוב שנתחיל נכון ונקפיד על רוטינה שתחזיק את הלהקה. אלו כמה נקודות שכדאי לשים בראש עם הקמת הלהקה החדשה שלנו.

בחירת הנגנים

עוד לפני שנתחיל לחפש נגנים, חשוב שנחשוב היטב אילו נגנים נדרשים בלהקה. ההרכב הבסיסי ביותר ידרוש מתופף, בסיסט וגיטריסט, אך אנו עשויים להזדקק לעוד כלים רבים אחרים, תלוי בז'אנר שלנו.

  • סולנים – אחד שעומד במרכז או כמה שיוצרים הרמוניות.
  • גיטריסט נוסף – לליווי ולהכפלות.
  • קלידים – להרכבי ג'אז, פרוגרסיב ורוק קל.
  • כלי נשיפה – מכניסים עוד עומק וצבע להרכבי ג'אז, רגאיי או סקא.

קיימים הרבה פורומים ואתרים באינטרנט המיועדים לחיפוש נגנים להרכבים. אפשר לפרסם בהם ולקבוע עם מועמדים בחדר חזרות. שאלו חברים קרובים על אנשים מוכשרים שהם מכירים והם אחד מכם במגמת מוסיקה בבית ספר, חפשו שם כוכבים.

אל תתביישו לקחת את עצמכם ולערוך אודישנים כדי להעריך את הכישרון והרצינות של הנגנים שלכם. זה ישתלם בסופו של דבר.

שתפו פעולה במאמץ היצירתי

טבעי שיהיה חבר דומיננטי יותר שכותב את רוב החומר, זה קורה בלהקות הכי טובות, אבל חשוב שניתן גם לחברי הלהקה האחרים להביא רעיונות, לפתח שירים ולהכניס את האופי שלהם אל החומר. השיתוף הרעיוני של כלל החברים הוא זה שייצור את הסאונד הייחודי שלכם.

קבעו סבב חזרות ארוך טווח

אל תתנו לדברים להתמסמס, קבעו יום ושעה קבועה לחזרות ודבקו בהם. כך גם תמיד יהיה לכם מקום קבוע בחדר החזרות וגם לא תהיה אפשרות להבריז. הרצינות וההתמדה של הלהקה משמעותית מאוד להצלחה שלה. בלי עבודה קשה – אין להקה.

בלי יותר מדי דרמות

בתוך הלהקה עשויים להיות מתחים, חילוקי דעות ובעיקר הרבה אגו. הסמאשינג פאמפקינס התפרקו בגלל משולש אהבה מתסכל ומאבקי אגו, מטאליקה הגיעו עד למצב שהם זקוקים למפגשים קבועים עם מטפל קבוצתי. חשוב לדעת לנשום עמוק ולזכור שאנו עובדים כקבוצה. השקיעו זמן וכוחות בלדבר על הדברים ולברר שכולם מצליחים להתבטא ולמצוא את עצמם בהרכב, אך הימנעו ממריבות ומאבקי כוח שבסופו של דבר פירקו גם להקות ענק בעלות שם עולמי.