חינוך מוזיקלי מגיל קטן

תינוק חדש נולד למשפחה. בתחילה אמנם יש את שלב ההסתגלות, אך מהר מאוד העולל נחשף לתרבות. בין אם התכנים שמוצעים בערוצים הייעודיים בטלויזיה לבין אותם השירים שאנו שמים בלופים בנסיעות ובבית רק כדי להרגיע. מבלי לשים לב, ישנה תבנית מאוד ברורה, מוכרת וידועה – לתינוקות משמיעים שירים מסויימים. נשאלת השאלה, למה?

לפני שתקפצו, ברור שהרבה דברים צריכים לעבור סינון לפני שמוגשים לילד קטן, אך יש גם הרבה דברים שלא דורשים זאת. מי אמר לכם שתינוק לא יכול להנות מאיזה שיר רוקנרול חביב (ולא בוטה) בדיוק כפי שנהנה מ "הנה באה הרכבת"?

יש שיגידו – "מה זה משנה? גם ככה לא הכל נקלט ובהמשך הם יפתחו טעם משלהם", אז אולי לא הכל נקלט, אך אם אתה גדל בבית מוזיקלי, בית שנותן לך מגוון וחושף אותך לתכנים שונים ומגוונים, כל עוד לא מזיקים כמובן, הסיכוי להתפתח הוא גדול יותר.

יש שלקחו את הרעיון צעד קדימה והפכו את אותה המוזיקה הלא שגרתית לתינוקות לכזאת שתהיה נגישה יותר. דוגמא אחת היא IRON BABIES. מדובר למעשה בקלאסיקות של אחת מלהקות המטאל המוכרות והקלאסיות ביותר והפכו אותם לצלילים נעימים לאוזן רכה. מדובר בקונספט מגניב ומבורך במיוחד עבור הורים מטאליסטים שמעוניינים להוריש את אהבתם למוזיקה מגיל צעיר ביותר.

בסופו של דבר, אנחנו צריכים לזכור שאנו מעצבים חלק גדול מאוד מהאישיות של ילדינו, אם אנחנו מוזיקליים ומוזיקה היא דבר חשוב לנו, נרצה שגם הילד שלנו יהיה כזה, הסגנון לא באמת משנה, אך האהבה למוזיקה כן. מי שגדל בבית לא מוזיקלי, שנשען מידי פעם על שירים שמתנגנים ברדיו, ימצא קושי לפתח אהבה למוזיקה עם השנים וזה יגיע בגיל הרבה יותר מאוחר.