להיות די ג'יי

במאמר השבוע בחרנו להתייחס לפן נוסף בתעשיית המוזיקה – אנחנו מדברים כמובן על ה DJ.

DJ's (תקלטינים) מתחלקים בעצם לשתי קבוצות – האחת מאגדת לתוכה את אלה שיוצרים את המוזיקה ונחשבים אמני מוזיקה לכל דבר בעצמם, והשנייה הם כל אותם התקליטנים שמנגנים מוזיקה קיימת, למשל במועדונים, חתונות, מסיבות, ברים ועוד. כמובן שכבודם במקומם מונח.

ליצור את הקסם

בעולם ישנו מס' לא מבוטל של אמני טראנס מצליחים ביותר אשר מתקלטים את המוזיקה שלהם בפסטיבלים הגדולים בעולם ואחראים למסיבות המקפיצות בעולם. גם מישראל הקטנה שלנו יצאו כמה אמנים בינלאומיים ביניהם Infected Mushroom, סקאזי ו Astral Projection הותיקים. בישראל עצמה מתקיימים אירועים שבהם מתקלטים אמנים מהארץ ומחו"ל, אך עדיין, המסיבות נחשבות לבעייתיות ונתקלות בלא מעט התנגדות מצד המשטרה.

ליצור את האווירה

מהצד השני יש את התקליטינים אשר מתמחים ב"לעשות שמח" באמצעות מוזיקה של אמנים אחרים. אין לזלזל בתפקיד זה משום שהאדם שאחראי ליצור את האווירה במסיבה \ חתונה \ בר צריך להכיר היטב את המוזיקה וליצור "רצפים" אשר יתאימו לאווירה ולהקהל שנמצא במקום באותו הרגע. DJ אשר יגיע עם פלייליסט מוכן מבעוד מועד לפני שפגש את הקהל ומה שעובד עליו, לא ישיג את מטרתו. עבודתו של הדי ג'יי כרוכה בלא מעט הוצאות גם כן. אלה המכבדים את עצמם ועבודתם משקיעים לא מעט בציוד DJ איכותי שיוכל לתת מענה מקצועי לכל ארוע. החל מקונטרולרים ומיקסרים ועד לאפקטים, מכונות עשן ועוד.

אם אתם אוהבים לשמח אחרים וישנו סגנון מוזיקה שאתם מתמצאים בו היטב, תתחילו לנגן לעצמכם בבית, תיצרו פלייליסטים ואף תתנסו עם ציוד מקצועי, מי יודע, אולי גם אתם תוכלו לגעת קצת בתהילה.