איך לבחור חדר חזרות

כל להקה צריכה את המרחב יצירה שלה, בה יוכלו החברים להיפגש, לעבוד, ליצור ולתרגל את החומרים שכתבו כהרכב אחיד. לרובנו אין את הגראז'ים המגניבים מהסרטים האמריקאים ולכן עלינו למצוא חדר חזרות בתשלום. ישנם כמה חדרי חזרות מעולים ברחבי הארץ שיוכלו לתת לך את כל מה שצריך כדי להתפתח כהרכב. כדי לבחור את החדר המתאים, אלו כמה מהדברים שחייבים להיות בחדר חזרות מוצלח.

מערכת תופים מאובזרת

חשוב לשאול היטב בטלפון מה כוללת מערכת התופים. פעמים רבות חדרי החזרות יאמרו לך שאין מצילות, או שיש רק טאם טאם אחד או לפעמים בכלל לא. חשוב שנברר אילו חלקים יצטרך המתופף שלך להביא מהבית בעצמו ובמידה והמערכת בסיסית מאוד ונדרש להביא כמויות של ציוד, אולי עדיף לברר על מקומות אחרים.

אפשרות להקליט

חדרים טובים יציעו לך להעמיד מיקרופון דינמי במרכז החדר שיקליט את החזרה. כמובן שמדובר בהקלטה באיכות בסיסית מאוד, אבל הקלטת החזרה תאפשר לך לשמוע בבית את העבודה המשותפת ולזהות נקודות לשיפור עליהן תוכלו לעבוד בפעם הבאה.

מרחב ישיבה

כל חזרה טובה צריכה הפסקה טובה לשבת על בירה, לדבר על מה שהיה ולחשוב על מה לעבוד הלאה. חשוב שנמצא חדר חזרות עם פינת ישיבה נוחה וחיצונית לחדר בו יוכלו גם אנשים שהתלוו אלינו לשבת מחוץ לרעש. חדרים טובים באמת יציעו לך מכונות שתייה או אפשרות להכין שתייה חמה ולקנות משקאות, מיתרים, מפרטים ודברים אחרים שאנו עשויים להזדקק להם.

מחיר

מחירי חדרי חזרות הם גמישים מאוד ויכולים לנוע מ-50 ₪ ועד אפילו 100 ₪ לשעה. חשוב שנערוך סקר שוק קפדני ונמצא חדר שימלא אחר הצרכים שלנו והלהקה תוכל לעמוד בו באופן קבוע.

ציוד ואקוסטיקה

לפעמים המחיר מצוין והיחס טוב, אבל ברגע האמת, הכול פשוט נשמע רע. המגברים ישנים וצורמים, הבאלנס בחדר מזעזע ולאורך כל החזרה נשמע פידבקים מתסכלים שלא מאפשרים לעבוד כמו שצריך. חשוב לברר היטב באילו מגברים עושה החדר שימוש ולהקדיש את הזמן לשתף פעולה עם הסאונדמן בתחילת החזרה, לעבור אתו על הציוד, לנגן כשהוא נוכח בחדר ולוודא שהוא דואג לספק לך את הסאונד שההרכב זקוק לו כדי לעבוד ביחד כמו שצריך.

חדרי חזרות יכולים להיות הרבה פעמים מקום בילוי מהנה ומשמח. לכן, בסופו של דבר, החדר צריך להרגיש כמו בית אליו נוכל לחזור שוב ושוב ולדעת שפה נוכל ליצור, לבלות ולהיות חלק מההווי של המקום.