״מותו של פול מקרתני״ – קונספירציות של עולם המוזיקה

מסתבר שקונספירציות הן לא רק לגבי חייזרים ורציחות פוליטיות, ניתן למצוא אותן גם בתחום המוזיקה. המבוגרים ביניכם שהיו כאן בשנות השבעים ואפילו השמונים אולי עוד זוכרים, האחרים אולי לא שמעו על כך מעולם ואולי גם לא שמעו על פול מקרתני.

הכל התחיל מסיפור מוזר שפורסם בעיתון הסטודנטים של אוניברסיטת אילנויי ב 1969. על פי מה שפורסם בעיתון הזמר פול מקרטני נהרג בתאונת דרכים שלוש שנים קודם לכן והוחלף על ידי כפיל. ככל הנראה הדבר החל בתור מתיחה אך במהרה הרעיון הכה גלים בעולם כולו עד שפול מקרטני בעצמו יצא להכחיש את הדבר. אך כמו כל אגדה אורבנית, ההכחשה רק תרמה לפרסום רב יותר.

על מנת לתמוך בטענה שפול מקרתני מת, טענו הסטודנטים שרמזים לכך מוסתרים בתקליטיהם של הביטלס בדרכים שונות. אחת הטענות הייתה שכאשר מנגנים לאחור את השיר Revolution 9 נשמע המסר “Turn me on, dead man”.

סיפור מותו של מקרתני עשה גלים רבים בארה״ב וגם המישיגן דיילי פרסם כתבה בנושא, אמנם כתבה סטירית אך היא תדלקה עוד יותר את תאוריות הקונספירציה.  על פי הכתבה בעטיפת התקליט Abbey Road ישנם רמזים רבים למותו של פול מקרטני: כולם צועדים עם רגל שמאל קדימה מלבד פול מקרתני; לנון בלבושו הלבן מסמל את אלוהים; רינגו סטאר בחליפת קברן שחורה; וג׳ורג האריסון הוא האזרח הסקרן שמגיע בג׳ינס לראות את ההלוויה. בנוסף מרחוק על הכביש נראית מכונית הנמצאת בקו ישר עם פול מקרתני כרמז לכך שנהרג בתאונת דרכים וכמובן פול מקרתני צועד יחף כמנהג הקבורה לקבור יחפים; בצד הדרך ישנה מכונית חיפושית עם לוחית זיהוי עלייה כתוב 28IF, המשמשת בסיס לטענה שפול מקרטני היה בן 28 אילו היה חי בזמן צילום התמונה.

רמזים נוספים ״למותו״ הופיעו גם בשירים של הביטלס אך ככל הנראה תיאוריות הקונספירציה הן לא יותר מאמצעי בידור; מאז ״מותו״ הוא המשיך ליצור ולהופיע גם אחרי התפרקות החיפושיות ואף הופיע בתל אביב בשנת 2008. מאמינים שאולי היה זה כפיל?