רונן המתופף – מצילות

כל מוזיקאי יודע שהעלויות הבסיסות על מנת להיות מתופף הן יותר גבוהות מאשר כל נגן אחר בלהקה. אם הגיטריסט צריך להחליף את המיתרים פעם בכמה זמן (כמה עולה סט של המיתרים? 50-100 לדעתי) ולעשות סטאפ או טיפול תקופתי כלשהו לגיטרה, המצב של המתופף הוא קצת שונה, זוג מקלות (שפעם עלה סביב ה70 שקל לזוג והיום קצת פחות עם כל הנושא שאפשר להזמין מחו"ל) יכול להשבר בחזרה אחת בקלות, אני אישית גם יצאתי מחזרות אחרי 3-4 מקלות שנשברו ב3 שעות, תעשו את החישוב הכלכלי לבד.

מעבר למקלות, יש לנו את התופים עצמם, שזה בסדר ואחלה כי גם גיטרה יכולה להיות מאוד זולה ומאוד יקרה, אבל הנושא המרכזי שכואב לי אישית כלכלית זה המצילות. מצילה עולה בין 800 שקל ל2000 שקל למצילות הבסיסיות (לכל אחת, כן?) ומצילות מסויימות גם עולות כפול ויותר… הבעיה היא שהן נשברות, ואם אתה מתופף מטאל, אז בכלל המצב קשה, המקלות נשברים יותר, המצילות נשברים יותר, העורות צריכים החלפה יותר מהר.. הכל כלכך יקר. ובתור הילד שהייתי, ובתור האזרח במדינת ישראל שאני היום, המצב הכלכלי מאוד מקשה על התחביב הזה.

ואם אני חושב על מערכת החלומות שלי, אני לא רואה את עצמי עם 30 מיליון תופים, אלא יותר כמו 30 מיליון מצליות. אני מת על מצילות, במיוחד הקטנות (ספלאשים), כי הן נותנות צבע שאני מאוד אוהב לשירים ולנגינה עצמה (וכן, אני יודע שזה פלצני להגיד צבע בתחום המוזיקה, סלחו לי).

הבעיה שאני שובר מצליות בכמויות שאי אפשר להתמודד איתן.

אז בימים אלו אני בדיוק עובד על לקנות לי מערכת אלקטרונית, הבעיה היא שאני, מפונק שכמותי, לא רוצה להשקיע עכשיו 5-6 במערכת ולהתבאס עליה, אז אני בתהליכים לקניית מערכת אלקטרונית כמו שצריך, שזה משהו סביב ה30 אלף ₪, אז בואו כולנו נאחל לי בהצלחה ואף נתרום לי כספים 🙂

נשתמע