מוזיקה בעידן האינטרנט

המבוגרים שבינינו עוד אולי זוכרים את הימים בו התנהלנו עם קסטות ואפילו הקלטנו שירים שאהבנו מהרדיו; כמובן שהאיכות הייתה בהתאם אבל שמחנו אם מה שהיה לנו. השירים ברדיו היו המקור למוזיקה שהכרנו והמגוון התרבותי שאליו נחשפנו היה דל מאוד, במיוחד בהשוואה למה שיש היום.

האינטרנט חולל מהפכות רבות בתחום המוזיקה, החל מצורת השיווק וההפצה של שירים ועד לבעיות של זכויות יוצרים או גישות חדשות בתחום. אבל הפעם ברצוני לדבר על תרומתו של האינטרנט לעולמנו התרבותי. רבות דובר על כך שהאינטרנט הפך את העולם לכפר גלובאלי קטן וזה בהחלט נכון גם לתחום המוזיקה. בעזרת אתרים שונים החל מתחנות רדיו אינטרנטיות, יוטיוב ואתרים אחרים, מוזיקה מכל העולם הופכת להיות זמינה לאוזניים ישראליות.

אם בעבר רק זמרים ולהקות מהמיין סטרים שדיברו לקהל גדול הצליחו לקבל תודעה בינלאומית, היום כל הרכב קטן יכול להגיע לקהל בינלאומי. יש לכך משמעות רבה מבחינת המוזיקאים ותענוג גדול מבחינת המאזינים וחובבי המוזיקה. מבחינת המוזיקאים יש כאן הזדמנות להגיע לקהלי נישה ולהצליח להתקיים מהמוזיקה גם אם הם אינם במיין סטרים.  העולם שלנו נפתח לצלילים חדשים, כלי נגינה אקזוטיים, שפות ותרבויות זרות. בזכות האינטרנט העולם התרבותי שלנו עשיר יותר ולכל אחד יש את האפשרות לשוטט במרחב הווירטואלי ולמצוא שירים ממדינות רחוקות.

לא חסרים אתרי אינטרנט באמצעותם ניתן לצאת למסעות מוזיקליים ולהכיר מוזיקה מארצות רחוקות. אני באופן אישי אוהב את יוטיוב הישן והטוב אך בהחלט ישנן אפשרויות אחרות. הסיבה שאני בוחר ביוטיוב היא בגלל השילוב של המוזיקה עם סרטי הווידאו המאפשרים הצצה תרבותית מלאה למדינות שמעבר לים.

אז בואו נצא למסע מוזיקלי קצר בעזרת היו טיוב.  בחרתי להתחיל את המסע במקסיקו הרחוקה העשירה בסגנונות מוזיקליים שונים המשלבים עבר, הווה ועתיד.

 

 

מולטוב, אחד ההרכבים המוזיקליים הבועטים ביותר של מקסיקו עם היפ הופ לטיני הבועט בשלטון ובשחיתות, מזכיר לכם משהו משלנו?

 

אם בא לכם משהו אינסטרומנטלי עם נשמה מקסיקנית, שימו לב לאחים לונה עם גיטרות הקסם שלהם

 

https://youtu.be/uher5SRG5o8?list=PLnaFek_nmxjJMNOZCtqeCqCteduymcML0

 

ואם כבר הגענו למקסיקו אז אפשר לעשות קפיצה קטנה לפורטו ריקו ולפגוש את calle 13, עוד כוכב לטיני ששווה להכיר המשלב הומור וסטירה בסגנונו המיוחד.