לקראת ההופעה של אירוסמית' בישראל

 

הם נמצאים איתנו מאז שנות השבעים ונחשבים לאחת הלהקות הותיקות ביותר שעדיין פעילות. הם אחראים ללהיטים רבים ומוכרים היטב ואפילו כבר הופיעו כאן בתל אביב בשנות התשעים במסגרת סיבוב ההופעות Get  a grip. לקראת הופעתם הקרובה, זהו זמן טוב להיזכר בכמה מהלהיטים של להקת אירוסמית׳ ובכלל לספר לכם קצת על הלהקה.

אז המפורסם והססגוני מכל חברי הלהקה הוא סטיבן טיילור הסולן אשר גם כתב רבים מהשירים. הוא ידוע בזכות צרחותיו הווקאליות הנשמעות היטב בשירים. בראיון שנתן פעם הסביר על התיאוריה שלו שמקור השירה בהיסטוריה האנושית התחיל מזעקות בזמן סקס; תסכימו או לא תסכימו, מה שברור הוא שסטיבן טיילור נותן את כל הנשמה. מגזין הרולינג סטונס הכתיר אותו לאחד ממאה הזמרים הטובים ביותר בכל הזמנים. למרות גילו המבוגר (יליד 1948), סטיבן טיילור עדיין משתולל ורוקד על הבמה כאילו הזמן עצר מלכת. הוא ידוע בזכות תלבושותיו הססגוניות וכפי שפעם אמר בטקס הפרסים של ה MTV ״תתפלאו לדעת כמה יקר עולה להתלבש בשביל להיראות כל כך זול״.

אמנם טיילור הוא המפורסם והידוע ביותר בין חברי הלהקה אך לצידו תוכלו למצוא אנשים מוכשרים לא פחות. חבריו ללהקה הם: ג׳ו פרי (גיטרה), תום המילטון (בס), ג׳וי קרמר (תופים), בראד וויטפורד (גיטרה).

בהיסטוריה של הלהקה, לאורך שנות פעילותיה הרבות, לא הכל היה דבש. המשבר התחיל בשנת 1979 כאשר ג׳ו פרי עזב את הלהקה, אחריו עזב בראד וויטפורד. הלהקה הוציאה שני אלבומים ללא שני החברים המקוריים אך הם לא זכו להצלחה רבה. בשנת 1983 התמטט סטיבן טילור על הבמה, ככל הנראה כתוצאה משימוש בסמים ונראה היה שזו סוף דרכה המוזיקלית של אירוסמית׳. אך הודות למאמציו של המנהל האומנותי אשר גישר בין חברי הלהקה הם קמו בחזרה על הרגליים וזכו להצלחה גדולה אף יותר מבעבר.

אחד מהלהיטים המוכרים של הלהקה הוא השיר Dream On אשר למעשה היה הסינגל הראשון שהלהקה הוציאה. השיר הזה תמיד מצליח לרגש ואולי אחת הסיבות היא שסטיבן טיילור עבד עליו במשך 6 שנים!

 

 

השיר, כפי שהסביר טיילור בעצמו, הוא על הרצון של מישהו להיות מישהו בעל משמעות; אולי שר על שאיפותיו להיות זמר גדול. כמילות השיר, תמשיך לחלום עד שחלומותיך יתגשמו. למעשה השיר הזה הוא מה שהציל את להקת אירוסמית׳ מכישלון מכיוון שאלבומה הראשון לא היה הצלחה גדולה וחברת התקליטים החלה לאבד עניין. השיר זכה גם לגרסאות ואיזכורים שונים, אחד מהם היה אמינם אשר התבסס על השיר בשירו Sing for the moment.

עוד להיט של הלהקה הוא Janie’s got a gun, שיר שגם אותו כתב סטיבן טיילור בעצמו. השיר היפה דווקא נוגע בסיפור עצוב מאוד על ילדה שהורגת את אביה לאחר שהתעלל בה מינית.

 

אם גם אתם גדלתם בצורה כזו או אחרת על אירוסמית' (אי אפשר שלא, לא משנה באיזה תקופה גדלת), ממליצים לכם לתפוס את האגדה הזו בהופעתה בארץ, סביר להניח שזה לא יחזור שוב.