להקים להקה

להקים להקה זה חלום משותף לאוהבי מוזיקה רבים. חלקם לא מנגנים על אף כלי אבל בשלב כזה או אחר הם חלמו על איך זה מרגיש לעמוד על הבמה. החלק השני זה כל מי שמנגן על כלי כלשהו וחולם להפוך את זה למציאות.

להקה מורכבת מבסיס כלשהו שלרוב כולל:

  • תופים
  • גיטרות (בס וחשמלית, או בס ואקוסטית)
  • זמר/ת

במקרים רבים אנחנו רואים מגוון רחב יותר של כלים כגון קלידים, גיטרות נוספות, כלי הקשה נוספים, כלי נשיפה ועוד, הכל תלוי בסגנון המוזיקלי ובכתיבה של הלהקה. כשמדובר בלהקה, הבסיס חייב להיות ולא ניתן להחסיר כלים, אחרת זה פשוט לא ישמע כמו להקה. כמו שכשבונים אתר אינטרנט, חייבים למצוא מקום טוב עבור איחסון האתר, אחרת יהיו בעיות באתר, כך גם המוזיקה לא תהיה אותו דבר ללא בסיסט, או ללא מתופף.

חדר חזרות

לאחר שמספר חבר'ה הצליחו להתגבש לכדי להקה, מגיע נושא חשוב ביותר – מקום להתאמן בו. בחלק מהמקרים יתמזל מזלכם ואחד מחברי הלהקה יוכל לספק חדר מיוחד או מרתף בביתו בו ניתן לנגן ולהתאמן ללא הפרעה לשכנים, אך ברוב המקרים תצטרכו למצוא חדר חזרות שמתאים לכם.

guitar-907649_640

מה שצריך להלקח בחשבון זה בין היתר:

  • מיקום חדר החזרות – חדר החזרות צריך להיות נגיש לכל חברי הלהקה שלא בהכרח גרים באותו אזור.
  • העלות השעתית של חדר החזרות – במקרים רבים מדובר בלהקות חובבניות ומתחילות, שלעיתים חבריה מנגנים בשביל ההנאה בלבד ללא שום שאיפות עתידיות ולכן יכולים להשקיע פחות כסף מלהקות מקצועניות שמכניסות כסף.
  • נוחות החדר – אחד הדברים החשובים הוא נוחות הנגינה בתוך החדר. לא פעם נתקלים בחדרי חזרות קטנים מאוד וכל חברי הלהקה עומדים בדוחק האחד צמוד לשני ולא מצליחים לנגן בצורה משוחררת. איוורור / מיזוג חשובים מאוד גם כן, חדר החזרות הוא חדר סגור וצפוף כך שחשוב שיהיה ממוזג.
  • איכות הציוד – רוב הציוד אמנם מגיע עם הלהקה עצמה, אך הציוד שיושב בחדר החזרות צריך להיות איכותי ועונה על צרכי הלהקה. לפעמים כאשר רוצים להקליט את החזרה או להזמין אליה אנשי מקצוע, תרצו שהמוזיקה שיצרתם תשמע טובה ככל הניתן.

לסיכום המאמר הראשון שלנו בנושא הקמת להקה – אנחנו מעודדים להקות צעירות לרוץ אחרי החלום ולנסות את מזלם. הכי גרוע שיכול להיות – חווייה והנאה. תנגנו, תיצרו, תהנו ותנסו!