הופעות בארץ

ההופעות בארץ בשנת 2016 ממשיכות את המגמה החיובית שאנו חווים בארץ בשנים האחרונות. משנה לשנה כמות ההופעות שמגיעה לארץ מחו"ל של אמנים גדולים ומובילים בתחומים רק עולה והגענו למצב שכבר כמעט ולא צריך לטוס לחו"ל במיוחד כדי לראות את האמן שאנחנו אוהבים. טוב נו, אולי חוץ מהעלות. עלות הכרטיסים של מופעים בהשוואה לחו"ל עדיין רחוקה מלהיות הוגנת, בדיוק כמו במוצרים רבים בסופר וכו'.

הנה כמה מההופעות ששווה לדבר עליהן מנקודת המבט שלנו:

קיץ מטאלי עם Megadeth  – 02.07.2016

הרומן שלנו בישראל עם להקת מגהדת' הוא רומן ארוך שנים עם לא מעט עליות ומורדות. מגהדת' הופיעה כאן לראשונה בשנת 1994 במסגרת מסע ההופעות לרגל האלבום Youthanasia . מאז חזרה מגהדת' לארץ עוד 3 פעמים, כאשר בשנת 2005 ההופעה אשר התקיימה במסגרת פסטיבל "מטאליסט" הופסקה ע"י המשטרה לאחר חמישה שירים בלבד לאחר שהגדרות קרסו והיה חשש לבטחון הקהל.

ביולי הקרוב Megadeth  תחזור לאחר הביטול ב 2014 שאכזב רבים ממעריצי הלהקה ותופיע (נכון לכרגע) בלייב פארק בראשון לציון. אנחנו ב MMR  ממתינים בקוצר רוח לדייב מאסטיין המכונה "הדוד דייב" משום שהוא פשוט לא מצליח לאכזב באף הופעה!

אליס קופר בהופעה היסטורית – 16.06.2016

למעריצי מגהדת' מהסקירה למעלה יש קיץ עמוס וגדוש. אמנם אליס קופר זה לא ת'ראש מטאל אך הוא ללא ספק מאבות המטאל והרוק הכבד. ההופעה שבתחילה תוכננה לאצטדיון בלומפילד ולבסוף הועתקה לאמפי פארק רעננה צפוייה להיות בלתי נשכחת לכל מי שחזה אי פעם בהופעות שלו. אנו מזכירים לכם שמלבד השיר Poison  יש לאליס קופר שירים נוספים וטובים מתקופות מוקדמות ושווה לחרוש טוב על הדיסקוגרפיה לפני ההופעה. אנחנו נהיה שם!

Foreigner  – 14-15.06.2016

אמנם פתחנו בכך שישראל חווה עלייה בהופעות אך עדיין אנחנו לפעמים מפספסים את התקופות הטובות של הלהקות ומקבלים אותן בגמלאות. פוריינר נמצאים איתנו משנות השבעים והשמונים וייצרו לא מעט קלאסיקות ובלדות רוק ביניהם I want to know what love is, Waiting for a girl  ועוד. שתי ההופעות יתקיימו בקיסריה וצפויות להיות מעניינות במיוחד!

הופעה בארץ

 

בעקבות מגמת העלייה והניסיון להביא הרבה הופעות לארץ יש גם באופן טבעי צד קצת פחות חיובי. ריבוי המפיקים והאנשים אשר באים במגע עם להקות מחו"ל גם גורם לכך שיש לא מעט ביטולים, סכסוכים וכשלונות בתחום ההופעות.

לאחרונה נראית מגמה לא חיובית בכלל של ביטול הופעות בארץ מצד להקות שאמורות להגיע ולנגן כאן. זה אמנם לא אשמת הלהקות עצמן ב 100 אחוז מהמקרים, אבל זה לא מקל על העניין והופך אותו למבאס פחות.

ביטולים בעקבות לחצים מתנועות אנטי-ישראליות

אמנם אנחנו אוהבים בארץ לקפוץ ישר למסקנות שכולם לא אוהבים אותנו ולכולם יש בעיה איתנו, אבל במקרה של ההופעות זה אכן קורה מפעם לפעם. החרם שמנהיג רוג'ר רוטרס בשנים האחרונות תחת תנועת ה BDS הניב לא מעט תוצאות כאשר אמנים כמו הגורילאז, אלוויס קוסטלו ועוד רבים וטובים ביטלו הופעות כאן בארץ בעקבות הלחץ.

התנהלות כושלת של הפקות ישראליות

למטבע יש שני צדדים ולכן צריך להסתכל גם על הצד שאינו הלהקות עצמן. חווינו בארץ המון הפקות שעשו כבוד והשאירו רושם נפלא על אמנים מחו"ל שגם המליצו לחבריהם לבוא ולבקר בעקבות כך, אך ככל שהתחום גדל, כך אנו גם נחשפים למפיקים נוספים שמנסים למצוא את דרכם בתחום. חלקם חסרי ניסיון והבנה בתחומם ולכן אנחנו נתקלים בלא מעט פאשלות שגורמות לביטולי הופעות. בחלק מהמקרים הבחירות שהמפיקים עושים הן שגויות, ומחליטים להביא להקות עם פוטנציאל נמוך למכירת כרטיסים ומבטלים ברגע האחרון בכדי לא להכנס להפסדים. מקרים כאלה גורמים לשם רע מול הלהקות ולאכזבה של גרעין המעריצים הקשה של הלהקה שכבר קנה כרטיסים למופע. בחלק אחר של המקרים אנחנו מקבלים דיווחים מהלהקות עצמן שביטלו על התנהלות לקויה מול חברות ההפקה בארץ, דבר שגורם להם לפקפק ולא לטוס לכאן.

אף על פי שנגענו בצדדים הפחות טובים של התחום, יש לציין שהמצב כאן לא רע בכלל, במיוחד אם מסתכלים על פחות מ10 שנים אחורה. בכל שנה מגיעים לכאן אמנים ענקיים מכל ז'אנר והופעות מחתרתיות שלא היו כאן בעבר. מקווים שהתחום ימשיך להתפתח, שקהל ימשיך להגיע להופעות, וכמובן שמפיקים יתמקצעו ויעשו עבודתם על הצד הטוב ביותר.