X
    Categories: בלוג

איזה יום היום

בעוד שיר הילדים ״היום יום חמישי״ הפך להיות ויראלי, זהו זמן טוב להיזכר בשירים רבים אשר נתנו אזכורים ודגש לאחד מימי השבוע, למזלנו אם קצת יותר ערך מוזיקלי. אז בואו נצא לדרך….

יום ראשון – אחד השירים המפורסמים של יום ראשון הוא השיר Easy אשר רבים מזהים עם עם להקת פייט נו מור אך האמת שהיה זה קאבר לשיר של להקת הקומדורס אותה ביצע ליונל ריצ׳י. בשיר נשמע המשפט i’m easy like sunday morning, אשר הפך אותו לשיר יום ראשון קלאסי.

 

 

יום שני – בחו״ל יום שני הוא המקביל ליום ראשון שלנו, כלומר היום ראשון של השבוע; מה שהופך אותו ליום השנוא ביותר. להקת הבום טאון ראטס שרה i don’t like mondays (אני לא אוהבת את ימי שני). אך האמת שהסיפור מאחוריו קצת יותר אפל. השיר נכתב בעקבות אירוע בו ברנדה אן ספנסר, בת ה 16,  פתחה ביריות לעבר בית ספר ביום שני ה 29 בינואר 1979; כאשר נשאלה מדוע עשתה זאת הסבירה כי אינה אוהבת ימי שני.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc

 

 

יום שלישי – יום שלישי פעמיים כי טוב, אז בשביל זה נזכיר שני שירים. השיר הראשון הוא של להקת דה מיינדרס מ 1996 אשר שרה Hooray for Tuesday עם טקסטים קצת מפחידים. אך נראה שיותר מכל עם יום שלישי מזוהה דווקא השיר של הרולינג סטונס Ruby Thuesday אשר זכה גם להרבה גרסאות כיסוי. השיר נכתב על ידי קיט ריצ׳רדס לבחורה שאהב ועזבה אותו לטובתו של ג׳ימי הנדריקס.

 

https://www.youtube.com/watch?v=S9XkyZA3wAI

 

 

יום רביעי – הצוות סיימון וגרופינקל שרים את השיר Wednesday Morning 3am לפי מילים שכתב פול סיימון. האמת שמלבד שם השיר, שהוא גם שם האלבום, המילה יום רביעי בכלל לא נזכרת בשיר עצמו. האלבום עצמו, שהיה אלבום האולפן הראשון, מכר רק אלפיים עותקים וכמעט הביא להתפרקות הצמד אך בסופו של דבר נכנס אל הקלסיקות של הפולק האמריקאי.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1K0eknfuix8

 

יום חמישי – יום חמישי הוא כבר כמעט סוף השבוע, היום שכולנו מחכים לו. כך גם ג׳וני מטיס אשר שר את יום חמישי המתוק (Sweet Thursday), היום בו יפגוש את אהובתו.

 

 

יום שישי – בסגנון קצת שונה, הראפר איס קיוב שר את השיר ״יום שישי״ מתוך סרט באותו השם בכיכובו אשר יצא לאקרנים ב 1995. גם הסרט וגם השיר לא זכו להצלחה גדולה אבל בכל זאת הסרט עשה את דרכו לרשימת סרטי הסטלנים…

 

 

יום שבת – ולסיום, שיר אהבה קצת אופטימי של להקת The Blue Nile ואחריו לא צריך להוסיף יותר מילים.

 

https://www.youtube.com/watch?v=b_5F7s9OM1M

admin:
Related Post