אוסף דיסקים

כל אחד אוהב מוזיקה. אין בנאדם שלא מעריך מוזיקה מסוג או ז'אנר כלשהו (ככה אני רוצה להאמין בכל אופן). בין אם זה בלוז, רוק, אלקטרוני, אינדי, אופרה או כל דבר אחר, יש את אותם הצלילים שמדברים לכל אחד מאיתנו, עושים לו הרגשה אחרת, מדברים אליו בגובה העיניים, מבינים אותו ונותנים לו שמחה ונחמה. אז אם המוזיקה נותנת לנו כ"כ הרבה, למה אנחנו לא מוכנים לרכוש אותה?

"אלבום טוב, מאיפה אני יכול להוריד אותו?"

אין לי דרך לספור את כמות הפעמים ששמעתי את המשפט הזה, אבל זה כמעט ברמה של "מה בא לך לאכול?". בין אם זה בנסיעה ברכב וברקע התנגן לו איזשהו דיסק, או בין אם בישיבה בבר או סתם בבית, אינספור פעמים שאלו אותי איפה הם יכולים להוריד את האלבום שכרגע שמענו. נכון, אין כמו לשמוע משהו שאתה לא מכיר ולהתלהב ממנו, אבל בתור אספן של מוזיקה מקורית, הורדת המוזיקה מאוד חורה לי. כמובן שאני לא מדבר על הורדה בתשלום, שזה אמנם משהו שאני פחות מתחבר אליו, אבל על זה נרחיב כבר בפעם אחרת, אני מדבר כמובן על לצרוב אלבומים, להוריד בצורה פיראטית וכו'.

cd collection

למה לקנות כשאפשר להוריד?

שאלה נוספת ששמעתי אינספור פעמים לאחר ש"הטפתי" לאדם כזה או אחר על רכישת מוזיקה. למען האמת, לשאלה הזו יש יותר מתשובה אחת:

  1. תן לבנאדם להתפרנס – הדבר הבסיסי ביותר, זו הפרנסה של המוזיקאים. מוזיקאי משקיע מזמנו לכתיבת השירים, מתאמן עליהם בחדרי חזרות, מפיק אלבום, כל אלה שווים להרבה זמן ויותר מכך הרבה מאוד כסף. הדרך היחידה של אמן להתפרנס היא ממכירת אלבומים, קהל שמגיע להופעות, מכירת מרצ'נדייז (אלבומים, חולצות ופריטים ממותגים של האמן \ להקה) ובמקרה הממש טוב – תמלוגים. אהבת את המוזיקה שהבנאדם יצר? ההכרת תודה המינימלית היא לרכוש את האלבום שלו.
  2. ערך אספני: להחזיק את הדבר האמיתי – יש כאלה שאוהבים לאסוף בולים, מזכרות מכל מדינה שהיו בה, תמונות, בגדים, נעליים ומה לא, כך גם מוזיקה. אמנם גם בתוך המוזיקה זה מתפצל לשתיים – אספני תקליטים ואספני דיסקים, אך המטרה היא לאסוף ולהחזיק ביד את העותק המקורי של מה שאתה כ"כ אוהב. אין שום תחליף ללהאזין לאלבום ובמקביל לשבת עם החוברת שמצורפת לאלבום, הליריקה של השירים, האיורים והעיצוב המיוחד כאשר כל אלו נועדו לחבר אותך לצלילים. לרוב הקונספט העיצובי של החוברת שמגיעה עם האלבום מדבר באותו קו עם המוזיקה. הכל נועד להכניס אותך לעולם שלו.
  3. עבירה על החוק – מרבית האנשים מצייתים לחוקים, כולם יודעים שאסור לגנוב מחנויות ומבתים של אנשים, אז למה מוזיקה זה כן בסדר? נכון, יש חוק ברור שאוסר על הורדה לא חוקית של מוזיקה ובחלק מהמדינות גם אוכפים את החוק הזה בדיוק כמו שאר החוקים, בארץ שלנו זה עדיין לא שם. למרות זאת, תחשבו על זה שמדובר בגניבה לכל דבר ותשאלו את עצמכם האם אתם רואים עצמכם כעבריינים?

לסיכום, תחשבו טוב על מה שקראתם כאן ותבינו שלעומת כמה עשרות בודדות של שקלים שתוציאו על מוזיקה, יש לכם הרבה יותר מה להרוויח מנגד. תחביב חדש ומהנה, אוסף שנעים להסתכל עליו והבנה והתחברות למוזיקה ברמה גבוהה יותר מאשר סתם ללחוץ על PLAY. תרכשו מוזיקה!